31 ene 2010

As patacas con chichos

Despois da resaca ¿qué tal unhas pataquiñas con Chichos?
Como veis insisto, a pesar de estar convencida de que os interesan mas los chupitos que los cultivos de la huerta... os recuerdo que una buena alimentación es fundamental.
Bajaba de aquella agua por "o regato Pousavedra" lo que hacía las tierras cercanas mas fértiles, asique ahí cerquita, bajando el caminito a la Lamela, estaba "a horta dabaixo" y allí, allí mismo se plantaban entre otras cosas; las judías!!
¿Quién bajaba por ese camino?
Y aquí os paso mas info sobre las judías.. tomar nota eh! que con esto de la crisis... no sé si tendremos que volver a plantar os chichos...
Se pueden encontrar tres variedades; la verde es “música” es la más productiva, alargada, plana y sin hilos, la “garrafal oro” que también es verde, plana, sin hilos y con un poquito de forma de hoz, también muy productiva sobre todo a la hora de comercializar, muy cultivada en esta zona; la amarilla es “de manteca”, alargada, plana, sin hilos, muy tierna al ser cocinada, apta incluso para congelación después de recolectada , aquí es muy apreciada igual que en Asturias; la verde-roja es “judía pinta ó buenos aires”, también es plana, alargada, sin hilos, muy carnosa, muy productiva y ese bonito color desaparece al ser cocinada, aquí hay poco uso de esta variedad se cultiva más en Valencia.
Estas tres variedades de judías son de enrame, por ello siempre habrá que poner una guía o “bara”. Pero también puede guiarse con cañas (as dos cohetes da Pascua)
Se plantan por semillas alrededor de Marzo y en cuanto al cuidado de estas plantas, para aumentar su producción es conveniente hacer un “desojado” este proceso se hace con tiempo seco y consiste en que; una vez que las plantas están bien formadas con abundante masa foliar (hojas), se le van quitando todas las hojas viejas, mejorando así la cantidad y calidad de la producción y disminuyendo también el riesgo de enfermedades porque estamos favoreciendo la ventilación.

Un recordo; A abuela Generosa sentada no banco. Tiña o delantal de cuadros agarrado coas mans, xa que viña do horto dabaixo de apañar unhos poucos chichos. Había que amañalos para que os de Vigo, que xa chegaran, fixeran o xentar...e mentras decía; Manolooooooooooo
Manolo andaba coas ovellas. Nos xunqueiros. E como de costumbre nunca tiña presa...

81 comentarios:

corredoira dijo...

ale! a ver cantos leen todo todo todo...

Garabixo!! contanos da poda ..¿estamos na epoca non?

anduriña dijo...

por o camiño baixaba eu ca bertita no colo
tamen baixarían moitas veces o albino e a delia, e o rafa pequeniño e o jorge pequeniño e Juan un pouco mais grandiño..
Tamen tiñan uha huerta alí o lao..

corredoira dijo...

e a chiri? ¿non baixaba?

anduriña dijo...

a chiri... quedarìa na casa sería ainda moi pequena

Maki dijo...

Carajo, cantas entradas me perdín... aqui se un se despista...

Maki dijo...

Oe Moucho acordaste aquel dia que andabamos a facer dedo un domingo as 4 da maña o jores ti e eu e chega un frances preguntando Orans, Orans, conta esa que foi boa

corredoira dijo...

e eu maki.. eu tamen estaba...
a noser claro que volo preguntaran dúas veces outro frnces...
ojans decía..ojans

Liñares dijo...

Pués a mí lo que más me gusta de los chichos... son las hojas que se pegaban en la ropa!!
Eso sí, mi abuela me echaba siempre la bronca por arrancarlas!

Liñares dijo...

Corredoira, yo haré mi pequeña aportación a esta nueva entrada, plantando un par de ellos en un vaso con algodón ¿os acordáis de eso? Aquí siempre lo mandaban en el colegio!

Liñares dijo...

Contar eso de los franceses, a mí no me suena de nada!!

covetas dijo...

sisi, lo del vasito lo haré yo tb con mis nenes y ahora mismo me pongo a hacer chichos con patacas pra dejarles la cena preprada ....a mi nena le encantan ...!bueeenaaa idea!
Corredoira, !!!!cuanta documentación !!!!! que sepas que hice los deberes y no me salté ni una linea !!caray!! pues si que hay diferencias

garabixo dijo...

para os que lle miran a lúa é boa época,(eu podo de día)

garabixo dijo...

Corredoira,para o día 15 podiamos facer o da potada.

moucho dijo...

Garabixo!!!!!!!!!!
Oe,cuidado se ides a poda co Garabixo,aunque dudo que neste tempo ande a facer nudismo.

EW son mais de remolacha ca de chicho verde con fios

moucho dijo...

Orans gabacho,orans....madre mia...Maki

moucho dijo...

Tamén estábamos o Xanimol Chanin e mais eu un día facendo dedo, e chegou o escarallao de canabal(non o coñeciamos daquela)parou e dixolle o Xanimol:hacia dde vas? e dixo il, anabal, xanimol, a Navan?

Como o escarallado non se lle entende nada ven cando fala,pa Canabal.

jores dijo...

con que me ves corredoira!,claro que baixamos por ali anduriña,e as timidas mirando por o balcon,asi lle foi.....tes razon tospiro,de vilavalde non se acordan,e maki?,ainda tivemos unha charla os dous o sabado pasado.

jores dijo...

e logo tes burra tospiro?, en plantacions os da cidade ganabos o bimbas que xa ten a verza grande,ou xa morreu bimbas?

chiri dijo...

Corredoira preguntalle a Delia si "desoja" os chichos....si os rega e gracias...
Voume o inglés....

chiri dijo...

O mellor baixei si pero na barriga da Delia....

Campurriana dijo...

Corredoira, ¡qué entrañable blog te estás currando!

Felicidades.

corredoira dijo...

Campu! te recuerdo que eres mi mentora jeje y vete pensando en hacerte una escapadita a Veleigaz..seguro que toda esta fauna te recibiremos muy bien!!

corredoira dijo...

Garabixo! xenial!! por min xenial
estaremos por ahí e ademais eu non traballo eses días..jeji
Jores.. que ben o pasábamos detrás do balcón espiandovos..A lamela ata subía por riba da mesa para ver mellor...
Liñares, covetas eu tamen vou plantar o chicho no vasiño con algodon...ireivos informando

Moucho xa sabemos se é mouchiña ou mouchiño????

corredoira dijo...

ah! que xa me olvidaba..
¿Rosende? ¿Vilabalde?.. en fin ou un ou outro o caso era ir as mozas don juanes...

bimbas dijo...

Jores, aparte de que nón morreu é que ahora hay 5 ou 6. Houbo que botarlle unhos polvos no verao pa que nón as comeran os vermes, pero xa nón che explico máis que tí do tema dos polvos sabes moitísimo.

Liñares dijo...

Cuidado Bimbas, que luega aquí todo se mal interpreta! Aunque... creo que tu comentario iba justo por ahí ¡pillín!

Ainsss! estos chicos y Vilavalde!! Y nosotras ¡sin abrir fronteras!

Liñares dijo...

Garabixo ¿qué es eso de la potada?

ursu dijo...

ufff!!! Calquera se despista con vos. Comentarios breves eso sí, pero ... a mancheas!!! Bueno imos por partes que diría Jack "el destripador".

1.- Corredoira. Xa cho sinto pero andei algo desconectada este tempo e levo 3 entradas ausente. Como de sempre é mellor tarde que nunca ahí vai o enlace que me pediches. Xa che direi cómo se fai para a próxima O Abeleiro

2. Moucho, Rosa así me gusta... garantizando pensións. Felicidades!!!

3. Non digo nada máis que despois reñédesme.

Liñares dijo...

Ursu, Moucho fijo que te va a regañar!!!
Dónde te has metido? es cierto que nos tuvistes abandonados!!

ursu dijo...

Estiven de vacacións. Tiven as vacacións de verán e as de inverno xuntas. JIJI.
Jo. O meu xefe non me deixa ter depresión post-vacacional. Dice que xa non se leva... Non sei desde cando me apunto eu ás modas, pero bo. Aquí estamos outra vez traballando e sen depresión.

chiri dijo...

Corredoira veuseme ahora mismo algo a cabeza,metin a pata pola maña no mail que che enviei..buf ata o fondo..bueno xa me corrixes

jores dijo...

bimbas,tu que eres previsor,comprarias coellos pa darlle as verzas.....tes desculpa porque supoño que estariades atendendo como se mrece esa visita que tuvestes estes dias. campurriana,ainda somos mais entrañables os pobladores deste blog,fai caso a corre.....

jores dijo...

chiri,andas ahi carajo,non sei si baixarias na barriga da mama,mais ben creo que baixabas co papa....... corredoira,investiga eso que temos a medias,seri xenial.....ursu,si repartes non se nota tanto...liñares,que vai ser a potada?cas veces que o fixeches tu...

Campurriana dijo...

Me encantaría. No me lo digas dos veces!!!!

moucho dijo...

Bimbas!!!!!deixa de votarlle polvos has verzas e mitelle unha boa estocada a Gelines,que fan falta pequenos na airexa.

Ursu,non estarías x estas terras catalanas?

Xanimol,lincharonte ou?

cr9 dijo...

moucho por fin marcas un gol pero se e un neno compra lle a camiseta blanca xa pra celebrar a liga iste ano e champions

ursu dijo...

Correcto Moucho, estiven por alí uns días.

corredoira dijo...

grache ursu...
liñares a potada penso será o próximo documental estate atenta..
jores jores entrañable....
hoy anduve investigando lo de plantar en el vasito..en mi cole se sigue haciendo ya tengo ganitas de ver como crece
Chiriiii muy bien!! un pequeño fallito pero na...

anduriña dijo...

jiji canto falades..
maruchi ¿dónde estaás?
e o roberto ¿cómo se chama?

TOSPIRO dijo...

Sí Jores algo me explico el moucho a mi el otro dia y nos pegamos unas risas....cuanto recuerdo!!!pero tu no fales moi alto.
Si, me he motorizado recientemente caprichito de soltero.
Correeeeeeeeeeeeeee!!! esto cada dia es más grande, que gran idea.
Liñares!! habrá que investigar si abriais fronteras o no.

jores dijo...

que che pasa anduriña?quen e a maruchi? corre,digo que investigues o do libro,non como nace un chicho..jajaja.e dille 2 veces eso a campurriana....moucho,o xanimol teñeno secuestrado os chinos,a unica forma que o solten e si se enteran que ten a enfermedade esa "blanca"....e cr9.

moucho dijo...

Corredoira!!!!vete a la aldea que iste domingo e o domingo corredoiro,e de paso vas a ribeira que che han de andar na áta.

moucho dijo...

Anduriña!!
O Roberto como se chama? Roberto jijeji

Maqui dijo...

Madre mía eiquí non se pode despistar un, non pegades golpe...

Maqui dijo...

Quen é a das galletas??

Liñares dijo...

Campurriana, te están solicitando a gritos. Ánimate y ven a conocer Veleigaz y... alrededores!
Algun@s no tenemos peligro!

covetas dijo...

¿que galletas Maki?....me pierdo, me pierdo con tanto comentario....jajaja
Primilla ....ay ay que por casa de mi madre encontré foticos... (que en cuanto pueda te las envio corredoira).
Liñares como está el vasillo??? el mio casi que irá a la basura de aquí a poco...lo nuestro no es la jardineria...jeje
Moucho...no sé no sé como te habrás enterado de que mi prima estuvo por BCN .... vino pocos dias yo solo la ví unas horitas que nos tomamos un coffe.
Andriña, ésto es como el chocolate... hay que ir poco a poco pq si no no paras y además crea adicción .....!!!!!pero que rico !!!!!
Manito, te toca salir de compras déjate de tanto gimnasio....te llamo.
Lo siento por la parrafada.....aveces me afectan así las hormonas.
Este viernes me voy de fiesta temática "años 70" PAZ Y FLOWERS ya os contareeeeee (pelucas ,mucha margarita, campanones....) estoy ilusionadííísima ,ya no sé si recordaré como se baila jejeje

xanimol dijo...

Tranquilos, sigo vivo, estoulle dando unha pequena tregua os chinos, dixome a jefa que son mais divertidas as putas e levo toda a semana inspeccionando puticlubs. Asi que, os que vivides por aqui, esta semana non vaiades o vicio que igual vos saca a policia da habitacion co polvo a medio votar....e a min podeme dar un infarto ca risa...

ursu dijo...

uy uy uy! Covetas, cuando dices primilla te refieres a la menda lerenda. Porque si te refieres a la menda lerenda y hablamos de fotos ... primero me las envías a mi y ya veremos si considero oportuno que rulen. ay Dios!

corredoira dijo...

¿qué é eso da áta???
e hoxe... ¿xoves de compadres ou comadres?

Campu la que se ha liao jeje...

uf xanimol...se chegara haber unha cámara que nos ve as caras cando abrimos os blogue... jeje reiriadesvos ca que acabo de poñer eu..non quero pensar nos caretos do maki jejejeje

corredoira dijo...

ursu..covetas terá fotos pero eu recordo uns cassetes dunhas gravacións....uyyy se o encontro o que se me está ocurrindo...

ursu dijo...

Corredoira creo que o que Moucho quería dicir é ata (sen til) do verbo atar.

corredoira dijo...

¿e qué se ata logo?

ursu dijo...

GRABACIÓNS!!!!!!!!!!!!!!QUÉ GRABACIÓNS?

jores dijo...

covetas!galletas campurriana....ainda que creo que se refiere a unha flor,mu bonita por cierto,creo que van por ti ursu,jeje,corredoira,atanse moitas cousas,entre elas as baras das cepas. xanimoooolll,xa escoitei que a tua cabeza tiña precio jajajaja.

jores dijo...

makiii,xa queres saber?atende o que tes que despois mira o que pasa jeje. por certo,maki non era con k? covetas,deixa sitio para os demas jajaja.

A Lamela dijo...

Liñares como e iso de sin abrir fronteiras e logo Pinol????
Agora sigo co resto que levo dias sen incorporarme.

Maki dijo...

Jores, ultimamente non me tes informado, empeza a contar

Maki dijo...

Lamela ti fas coma min, entras de vez en cando e tes que poñerte o día de toda a semana.
Que risas me votei o outro día recordando as anecdotas do Chic, tempos aqueles.

Maki dijo...

Xanimol así que ti marchas a Barcelona para ir de puticlub en puticlub... se foras a Fanny canto millor che era

moucho dijo...

Xanimol,a que hora quedamos o viernes a noite?
O barbacoas tamen ven.

Maki,vente iste fin de smana que hay revisión de lobas

TOSPIRO dijo...

Mouchooooooooooooo!!! Mamonnnnnnnnnnnnn!!!! que coño haceis el viernes??? anda que avisas!!!

Liñares dijo...

Es cierto A Lamela ¡Pinol y ...! Ahora me parece que ya no podemos abrir las fronteras!

Moucho, no se yo si Xanimol estará para barbacoas. Ya sabes, mucho trabajo duro!

Liñares dijo...

Covetas, el vaso va bien, pero aún no hay mucho progreso!!!
Queremos fotos de Ursu y de tu fiesta!!
Jores, qué nos tienes que contar?

xanimol dijo...

A verdad e que me empezo a parecer os protagonistas de Airbag...

O do viernes deixamalo para o proximo finde de semana que hay que celebrar o carnaval, e que hoxe marcho para as nosas terras

ursu dijo...

queremos queremos! Eu tamén quero que me toque a lotería e non hay tu tía.

Prima, te retiro el saludo como le envíes esas fotos a corredoira. (que mucho me temo que sé que fotos son) Me las mandas a mi que yo hago selección.
Fotos de min teño eu un montón, só tendes que pedilas ... non fai falla andar mendigando por ahí.

ursu dijo...

mmmm corrección a la entrada anterior.
Prima te retiro el saludo si le envías esas fotos u otras en las que salga yo (obviamente) a cualquiera que no séa yo.

Con esto quedan cubiertas todos los casos y no debería andar por ahí ninguna foto sin previa autorización, ... si alguien descubre alguna NOTIFICAR INCIDENCIA!!!!!!

Anónimo dijo...

Joer con la censura!!!! anda ya viva la libertad de expresión!!!! ajajajajaj

chiri dijo...

Moucho tas ei

moucho dijo...

tou

TOSPIRO dijo...

El último anonimo era yo!!!!! moucho espero que tu y el putero de xanimol (jejejejeje) conteis conmigo para el prosimo viernes!!!!

TOSPIRO dijo...

PROXIMO, que dedo más gordo!!!

moucho dijo...

Tospiro,estou na casa papuxo, que maña traballo de maña.Xa te avisarei cando se faga algo con estas mulleres.

corredoira dijo...

o que tedes que facer papuxos todos..e vir de furancho!!
Lasorxas dice a Lamela que sabe dun de ío..

chiri dijo...

Corredoira outra entradiña que imos chegar os cen....

Castoriña dijo...

Pois o furancho, se me pilla por ahi, me apunto eu tamén!!!

jores dijo...

Maki non teño nada que contar, ¿como deduces eso?...

TOSPIRO dijo...

Moucho!!! que as mulleres queden na casa!!! Una de Barbacoas so nos!!! jejejejeje que despois teñen que levarme a casa y non atino cas palabras.

maki dijo...

Jores eres mais puta que as arañas... contigo non se pode despistar un...

Maki dijo...

Moucho a ver cando montas algo pero avisa con tempo para coller o billete...

Maki dijo...

Oe Moucho, para a feira do viño vas a vir, habería que organizar unha quedada con toda a xente do blog para comer o pulpo...