26 jun 2010

Mais do carro...

Despois de terme un bo rato facendo un master sobre o carro galego...era demasiado o que quería poñer no meu comentario asique aquí vai mais deste temiña tan complexo....
Parece ser que hai un montón de palabriñas sobre as pezas que compoñen o carro galego e que según as diferentes zonas de Galicia chámanse de moitas maneiras distintas...
Traitoras ou treitoiras mouchiño, salen no debuxiño e participan nese son tan característico do carro que preguntaba garabixo.. ¿son boa alumna eh?..recoñezo que levo un monton de tempo leendo cousiñas... pero encántame eso de investigar e mais aún atopar a resposta jeje
Aquí o debuxiño onde as atopei;


e aquí unha breve expilacación;

A música do carro do país animaba os camiños galegos, rivalizando entre os carreteiros por cal soaba mellor pois podíase variar apretando máis ou menos as treitoiras ou mollando o eixo. Unha das maiores utilidades deste son era, ademais de animar ós bois no seu camiñar nos estreitos e tortuosos camiños con pouca visibilidade por onde non pasaban dous carros á vez, abrigo cando a carga era voluminosa como toxos, palla, etc, avisando de que se achegaba outro carro en dirección contraria e había que apartar axiña para deixar paso ao que tivese preferencia; este era o momento dunha pequena parada para botar un conto entre os carreteiros despois do obrigado bos días e San Antonio.
Xa sabemos añgo mais pequen@as!

27 comentarios:

corredoira dijo...

e digo eu; cando se atopaban dous carros en sentido contrario porque os carros non cantaban....
¿cómo resolvian o problema?
¿marcha atrás?

Liñares dijo...

Uhy! esto es una pregunta para nota Corre!
Yo mientras los entendidos responden, me estudiaré la lección.
De momento... tengo controladas "a rodas"

jores dijo...

corredoira,as vacas tamen andan para atras....

jores dijo...

o calor apampavos blogueiros....

ursu dijo...

JAJAJA!!! Ay Corredoira, tes cada cousa!! Igual había a discusión de quen tiña que ir para atrás, jajaja, pero pasar pasaban ... jajaja.

ursu dijo...

Ay que ganiñas teño de xornada de verán... ir a praia... inda que mellor nin pensar que cando eu poida ir, xa non fai calor... bendita calor!!!

ursu dijo...

Oes corredoira estaba eu pensando... xa que che gusta tanto investigar porque non investigas como podo mapear con Hibernate unha relación dependente(1:N) de dúas tablas de base de datos donde a clave primaria da primeira é composta é forma parte (como clave foránea) da clave primaria da segunda... Se consigues atopar unha resposta satisfactoria "me tendrás a tus pies pa los restos de la vida". Non valen chapuzas é? Que a chapuza xa a apañei eu. Se tes calquera duda tamén podes preguntar a tito google, porque eu ainda teño algunha neurona fundida, que a voda do sábado foivos moito...

corre dijo...

ursu bonitiña...como que esa ivestigación non me chama...
toda tuya

ursu dijo...

caghina mar!!! Podía colar. Ains, seguirei eu logho...

jores dijo...

joder ursu....mapea ca primeira e parte da segunda!,non fai falta ser moi listos.....

A Lamela dijo...

Unhas boas risadas, agradecense, eu tamen vou poñer a cabeza a descansar, dende logo coma sempre A ENTRADA UN DEZ, vou facer o recadiño Corredoira

Liñares dijo...

Vamos A lamela, las cositas bien hechas, eh!

Jores, esta gente... que ganas de complicarse!!

Ursu, aquí tenemos calor para dar y tomar ¡que agobio! y encima ¡sin playa!
Tendremos que ir a mojarnos el culo al Manzanares...

Liñares dijo...

Por cierto... CR9 ¡ni con su selección!
Sin embargo NUESTRO fichaje... UNA MARAVILLA!!!
OOOoeeeee! que ya estamos en cuartos!

cr9 dijo...

linares la maravilla que marque muchos goles y que quede campeon del mundo porque el proximo titulo lo va a ganar dentro de dos anos que es la eurocopa. xa falata pouco pras vacaciones

A Lamela dijo...

Corredoira xa nos ten un aniño mais, MOITAS FELIDADES IRMANCIÑA E A SEGUIR ASI. BICOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Liñares dijo...

Sí ¡MUCHAS FELICIDADES Corredoira! y por supuesto ¡a seguir así!
Ya sabes que los bloggeros sin tí... no somos nadie!

Hoy... te dejamos que te tomes unas copitas para celebrarlo!
Muchos, muchos besos

Liñares dijo...

CR9 ¡no pasa nada! Cada cosa a su tiempo, y los merengues... a sufrir de nuevo la próxima liga.

Oye ¿qué tal la peque?

Xanimol dijo...

Felicidades Corredoira!!!!!!!!!!!

lasforxas dijo...

!!!!!!Moooitas¡¡¡¡¡¡ felicidades corredoira espero que disfrutes deste dia de aniversario cos teus, pero podias poñer unha entrada adicada a ti cunha fotiña desas chulis que debes ter por ahi non si?

corredoira dijo...

je!! ainda que sigan os anos pa diante (e que sigan moito mais)non olvidedes que aquí todos somos pequen@s,pequeniñ@s todos...corredooira vai pa dous aniños...e eu uns pouquiños mais jeje
gracias e moitos bicosssss lasforxas ainda temos pendente o furanchiño...

por certo Chiriiiiiiii xa estou sen os ferriños dos dentes uaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

chiri dijo...

Felicidades corredoira!!!!
Buaaaa que suerte....nada pois ponnos unha fotiño cos teus dentes sin ferriños......
Liñares oe oeeeeeee,maña todos a ver o partido...
Saudos

Castoriña dijo...

MOITISIMAS FELICIDADES CORREDOIRA!!!

covetas dijo...

SIIIIIIIIIIII!!!!!!!!! !A POR ALEMANIA!!!!!!

covetas dijo...

!!!!FELICIDADES CAMPANILLA!!!!
Estoy de vacs , me voy a la pisci con mis peques !!!que calor!!! me he cambiado unos dias para agosto así que igual nos vemos....
UN BESOTE A TODOS

ursu dijo...

Parece que vou con certo retraso jeje. Andei algo liada, de feito ando que me vou de vacacións o venres e como non vos puxestes a facer labores de investigación ... pois ... sáeme o traballo polas orellas, e ainda por riba non hai quen mapee esto, ó marxe do MODO CHAPUZAS!!! pero bueno ... (joder xa me encenderon o aire, eu flipo, ter que estar con bufanda e manta en pleno mes de xullo... grrrr).
Bueno, que me disperso... Corredoira, ... PARABÉNS. Só se me ocorre unha maneira de cantarche o cumple cumpleanos feliz! jeje

Cumpleaos feliz

TOSPIRO dijo...

MUCHAS FELICIDADES CORREEEEEEEEEEEEE!!!!! Un biquiño.

corredoira dijo...

grache grache MUAAAAAAAAAAAAA
jeje con el video ursu